Dnia 18 maja 2023 r. o godz. 18:00 w Akademickiej Galerii Fotografii na im. Stefana Skulimowskiego, na Wydziale Nauk Ścisłych i Przyrodniczych odbył się wernisaż wystawy fotografii zatytułowanej „25 lat minęło… Jubileusz 25-lecia Instytutu Informatyki”.
Tym razem wystawa została zorganizowana w zgoła odmiennej formule. Postawiono na wspomnienia. Autorami prac są pracownicy Instytutu Informatyki. Na prezentowanych fotografiach pracownicy podzielili się swoimi wspomnieniami, które zostały utrwalone podczas ich pracy. Jak to podkreślił dyrektor instytutu dr Artur Niewiadomski „Instytut jest jak wielka rodzina” zatem na wystawie znalazły się również zdjęcia pokazujące jak pracownicy spędzali wolny czas i jak realizowali swoje pasje. Nie mniej jednak wystawa to fotograficzny dokument dwudziestu pięciu lat z historii Instytutu Informatyki. Zebrane fotografie przedstawiały sceny z pracy zawodowej, wydarzenia organizowane przez instytut, wspólne uroczystości, wyjazdy służbowe a także hobby i zainteresowania pracowników. Wystawa liczyła przeszło sześćdziesiąt prac, które zostały rozmieszczone na trzech kondygnacjach galerii AGF mieszczącej się w budynku Instytutu Informatyki. W holu na pierwszym piętrze AGF, zorganizowano punkt multimedialny, w którym za pomocą projektora były wyświetlane pozostałe zdjęcia, które nie zostały zaprezentowane na ścianach galerii. Przy wejściu na gości czekały przygotowane słodycze i napoje.
Z kronik Maga Szamira "Upadek Czarnego Maga"
Czarny Mag został pokonany. Na pomoc magom z Gildii Fioletowych Magów stawiło się 16 drużyn śmiałków. Drużyny uzbrojone były po czubki głów. Wiedza aż kipiała, a wsparta sprytem i zaklęciami magów dawała co prawda nikłe szansę powodzenia, ale żadna z drużyn nie stchórzyła, chociaż w obliczu strachu przed ruszeniem głową zdarzały się incydenty dezercji.
Wyruszyli o świcie, jeśli 9:45 to świt, ale dla niektórych z nich to był środek nocy. Prowadzeni przez przewodników (pionki gry), zaklętych przez Czarnego Maga w dziwne stwory, przemierzali niebezpieczne krainy w poszukiwaniu artefaktów i sekretnych składników niezbędnych do przeprowadzenia rytuału pokonania agresora. Śmiałkowie odważnie stawiali czoła, podstępnym próbom strażników krain: VR (wirtualnej rzeczywistości), dronów, robotów, geodezji, metali, roślin w szkle, tropicieli, piór, interaktywnych wykresów, finansów, zagadek matematycznych, szalonych liczb, ciekłych kryształów, alchemii, spektroskopii i zaczarowanego ogrodu, bacznie wyszukując ukrytych artefaktów. Co prawda Czarusie zjawiali się z pomocą, ale jak to magowie, jak zwykle za późno. Dziekanus z niecierpliwością oczekiwali powrotu z wyprawy, ale czas mijał i mijał. I kiedy zwątpienie brało górę, na horyzoncie pojawiła się drużyna z Zespołu Szkół w Mokobodach, prowadzona przez pionka zaklętego w więźnia. To oni jako pierwsi dotarli do celu i nie odnotowano strat osobowych. Przynieśli komplet artefaktów niezbędnych do przeprowadzenia rytuału. Odbyła się uczta, Dziekanus obsypał złotem każdego zwycięzcę, a ich miana rozkazał po wsze czasy pamiętać i zamieścić w kronikach. Wydawało się, że próżno czekać pozostałych wędrowców, gdy oczom zgromadzonych pojawiły się drużyna Szkoły Podstawowej Nr 4 w Siedlcach prowadzona przez pionka-króla, a zaraz za nimi także z kompletem artefaktów przybyła jako trzecia grupa śmiałków z Liceum Ogólnokształcącego Nr 1 w Łosicach, wiódł ich dzielnie pionek - elf. Przeprowadzono rytuał. Czarny Mag został pokonany. Ale czy aby na pewno... Plotki głoszą, że przetrwał duch Czarnego Maga, który skrył się gdzieś w górach Bolichowaj i tylko czeka, kiedy osłabnie sojusz, aby zjawić się ponownie i zalać mrokiem, tym razem może i cały świat.
Podpisano
Czaruś Wewnętrznego Kręgu
Gildii Fioletowych Magów
Szamir
Pierwszy Dzień Wiosny z Wydziałem Nauk Ścisłych i Przyrodniczych
21 marca 2023r.
Zapraszamy wszystkich do udziału w:
- wykładach popularnonaukowych,
- pokazach laboratoryjnych,
- Grze Wydziałowej - Upadek Czarnego Maga
O Grze Upadek Czarnego Maga:
Zorganizowano wprawę. Zgłosili się przedstawiciele różnych ras narodów. Pionki na planszach ruszyły, kości zostały rzucone... Krasnoludy, Ludzie Wysocy Niziołkowie, Magowie, Entowie, stwory leśne i wodne, księżniczki, gąski i pastuszkowie oraz piraci. Wszyscy przybyli po to aby stawić czoło wyzwaniu, zdobyć sławę złoto.
Chcesz wziąć udział w wydarzeniu? Zarejestruj się!
Gra Wydziałowa – Upadek Czarnego Maga
Postacie:
- Gracze: uczniowie/grupy uczniów/goście Wydziału,
- Pionki: przewodnicy graczy,
- Mag Dziekanus,
- czarusie z Wewnętrznego Kręgu Fioletowych Magów: Silmark, Szamir, Rudark i Czerpaw
- Kraina: sala z pokazem, wyzwaniem, zagadką…
- Strażnicy krain: prowadzący pokaz, wyzwanie, zagadkę…